FOLKOWY FONOGRAM ROKU 2008 - WERDYKT
Jury Folkowego Fonogramu Roku  w składzie:
			  
               - Justyna Ziółkowska- TVP Polonia 
               - Andrew Cronshaw- muzyk, dziennikarz (Wlk. Brytania) 
               - Jacek Hawryluk- Program 2 Polskiego Radia 
               - Tomasz Janas- dziennikarz niezależny 
               - Włodzimierz Kleszcz- RCKL, Program 2 Polskiego Radia 
			  
			
			
 oceniło płyty zgłoszone do  konkursu i przyznało następujące nagrody:
			  
              I nagrodę w wysokości 5.000,- PLN i  tytuł Folkowego Fonogramu Roku 2008  dla płyty „Folklove”  grupy Kwadrofonik (opis) 
 
II nagrodę dla płyty „Mazurki” Janusz Prusinowski Trio (opis)
 
III  nagrodę dla płyty „Po prostu” zespołu Osjan (opis)
			
	    ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 
	    
		
ALBUMY ZGŁOSZENE DO FOLKOWOWEGO FONOGRAMU ROKU 2008:

			  
			
Wyd.:  Flower Records , październik 2008. Nagrania zrealizowano w Studiu  Polskiego Radia Merkury w Poznaniu.
			  
			
Wykonawcy:
			  Jarosław Jaromi Drażewski – gitara elektryczna, gitary  akustyczne, ukulele, harmonijki ustne, drumla.
			  Robert Grześkowiak – bas elektroakustyczny, bas elektryczny,  gitary akustyczne, gitara elektryczna, ukulele.
			  Paweł Kuśmierek -   perkusja
			  Maciej Kręc – bas elektroakustyczny, bas akustyczny, chórki
			  Henryk Szopiński -   akordeon, śpiew 
Stylistyczna mieszanka bluesa, jazzu, folku, gospel, country  i piosenki kabaretowej z oryginalnymi tekstami. Na płycie znalazło się  piętnaście piosenek autorstwa Jaromiego Drażewskiego i Roberta Grześkowiaka.
			  
			

			  
			
Wyd.: Buraky, luty 2008. Nagrania zrealizowano w Clash Studio  Wrocław.
			  
Wykonawcy: 
			  Olga Chrebor – śpiew, instrumenty perkusyjne
			  Patrycja Błach – skrzypce, chórki
			  Krzysztof Opalski – gitara, mandolina, chórki 
			  Andrzej Pindelski – gitara basowa, kontrabas 
			  Arek Rejda – akordeon, chórki 
			  Marcin Wojtowicz – perkusja 
			  Magdalena Juzwiszyn – saksofon, chórki
Na płycie znajdują się zarówno aranżacje pieśni ludowych,  jak też własne kompozycje członkow zespołu inspirowane muzyką tradycyjną.  Muzycy inspirują się folklorem polskim, jednak przede wszystkim sięgają do tradycji  ukraińskiej, łemkowskiej oraz cygańskiej. 
			  
			

			  
			
Wyd.: Red Taboret,   maj 2008. Nagrania zrealizowane  w  studiu ”Rogalów Analogowy”.
			  
			
Wykonawcy:
			  Maria Natanson - śpiew, skrzypce, altówka węgierska
			  Joanna Ulatowska - altówka węgierska, skrzypce, śpiew
			  Lubomyr Iszczuk - darabuka, dombek, tapan, drumla, śpiew
			  Robert Brzozowski – kontrabas, śpiew
			  Piotr Majczyna - bouzouki, mandola, cobza, gitara, śpiew
			  Bartłomiej Stańczyk – akordeon, śpiew
„ Płyta jest owocem wieloletnich fascynacji brzmieniami  Karpat, Bałkanów oraz Orientu, muzyką miejsc i ludzi egzystujących na styku  kultur…. Odległe a zarazem na swój sposób bliskie rumuńska doina, bułgarskie  horo, greckie sirto czy turecka karsilama przeplatają się, zaskakując co chwila  nowymi obliczami. Dźwiękowy Misz-masz Europy Południowo-Wschodniej”.
			  
			

			  
			
Wyd.: Czeremszyna, sierpień 2008. Nagrania zrealizowano w  Studiu Rembrandt Polskiego Radia Białystok oraz w studiu SOUNDANDMORE w  Warszawie. 
			  
			
Wykonawcy: 
			  Barbara Kozub-Samosiuk – akordeon, sopiłki, fujara słowacka,  tamburyn, śpiew. 
			  Magdalena Zinkow-Antoniuk – instrumenty perkusyjne, śpiew
			  Magdalena Waszczuk – sopiłki śpiew
			  Maria Zdrajkowska – śpiew
			  Joanna Grabowska – śpiew
			  Mirosław Samosiuk – bas bałałajka, drumla, instrumenty  perkusyjne, śpiew
			  Krzysztof Sawicki – gitara, mandolina
			  Marek Ławreszuk – skrzypce
			  Romuald Rakowski – zestaw perkusyjny
Na płycie znajduje się 15 oryginalnych aranżacji pieśni  ludowych z okolic Czeremchy. Na repertuar, zebrany od miejscowych zespołów  śpiewaczych, składają się kompozycje wykonywane w gwarze, jednak z wpływami  kultur Ukraińców, Białorusinów, Polaków, Cyganów, Tatarów i Litwinów. 
			  
			

			  
			
Wyd.:  Recordis, maj 2008. Nagrania zrealizowano w Studiu Rembrandt Polskiego  Radia Białystok. 
			  
			
Wykonawcy: 
			  Ivan Kirčuk – śpiew, instrumenty dęte, instrumenty  perkusyjne, instrumenty strunowe 
			  Jura Paŭłoŭski – perkusja 
			  Jura Dzmitreŭ – gitary, śpiew
Czwarty album białoruskiej grupy Troitsa, zawiera kompozycje  inspirowane dawnymi motywami wschodniosłowiańskich pieśni i tańców, łącząc je z  nowoczesnymi elementami rocka, jazzu nawet popu.
			  

			  
			
Wyd.: Familia Band, czerwiec 2008. Nagrania zrealizowano w  „Red House Studio” w Nowej Soli. 
			  
			  Wykonawcy: 
			  Marcinek Wróbel – „Górol Beskidzki” 
			  Kasia Merta – skrzypce, śpiew
			  Kuba Wróbel – trąbka, pianino, śpiew
			  Konrad Merta – akordeon, pianino, śpiew
			  Zbyszek Merta – akordeon, śpiew
			  Bronek Merta – II akordeon, śpiew
			  Patryk Wróbel – conga, perkusja, przeszkadzajki 
			  Dawid Laszczak – gitara basowa, kontrabas
			  Piotr Mruczek – klarnet, saksofon
			  Anna Bugajska – skrzypce 
			  Małgorzata Bugajska – altówka
			  Wojciech Bugajski – wiolonczela
Opracowania i kompozycje własne oparte na muzyce etnicznej. 
			  
			

			  
			
Wyd.: Gigant Folk Records i Grupa Furmana, czerwiec 2008.  Nagrania zrealizowano w studiu Red House w Kętach. 
			  
			
Wykonawcy: 
			  Dominika Jurczuk-Gondek – skrzypce, śpiew, chórki 
			  Andrzej Trojak – śpiew, chórki, harmonijka ustna
			  Rafał Gondek – banjo, gitara akustyczna, gitara elektryczna,  dobro, śpiew, chórki
			  Eugeniusz Kubat – kontrabas, gitara basowa
			  Damian Drzymała – perkusja, instrumenty perkusyjne
			  Jerzy Hodurek – gitara akustyczna
Muzycy inspiracje czerpią z amerykańskiego folku (blue  grass) oraz tradycji polskiej, ale w ich aranżacjach można usłyszeć także  elementy muzyki żydowskiej oraz bałkańskiej. Na płycie znajdują się także  kompozycje autorskie członków zespołu. 
			  
			

			  
			
Wyd.: Słuchaj Uchem, wrzesień 2008. Nagrania zrealizowano w  studiu Free Fly Studio w Poznaniu. 
			  
			
Wykonawcy: 
			  Piotr Piszczatowski – bębenek, baraban, basy
			  Janusz Prusinowski – skrzypce, cymbały, śpiew 
			  Michał Żak – szałamaja, flet drewniany
			  Maria Pęzik – śpiew
			  Maria Siwiec – śpiew
			  Piotr Zgorzelski – basy 
Na płycie znajdują się tradycyjne wiejskie melodie z Polski  Centralnej w rytmach mazurkowych, zagrane i zaśpiewane w zróżnicowany sposób.  Muzycy poruszają się pomiędzy dwoma biegunami ekspresji -  z jednej strony wiernością muzycznemu  językowi mistrzów wiejskich, takich jak Jan Lewandowski, Kazimierz Meto, Jan  Ciarkowski, Piotr i Jan Gacowie i wielu innych, z drugiej strony zaś  wewnętrznej swobodzie i naturalności, pozwalającej na zabrzmienie nowej muzyki,  nowych mazurków.
			  

			  
Wyd.: Folken Music, czerwiec 2008.
			  
Wykonawcy: 
			  Jarek Adamów – akordeon, gitara basowa, darabuka
			  Paweł Brzozowski – gitara elektryczna, samplowanie,  programming
Muzyka polskiej wsi w erze mechanizacji i technicznego  postępu.
			  
			

			  
			
Wyd.: BAT – Józef Broda, grudzień 2008. Nagrania  zrealizowano w Studiu Polskiego Radia S-4 w Lublinie.
			  
Wykonawcy: 
			  Joszko Broda – słomka, fujarki, fujara postna, flet  poprzeczny, dudy, drumla, róg barani
			  Marcin Pospieszalski – kontrabas, gitara basowa
			  Piotr Żyżelewicz – perkusja 
			  Szabolcs Róka – kobza, saz
			  Wojciech Waglewski – gitary
			  Cezary Paciorek – akordeon, fortepian 
			  Bronisław Rawski – bęben sitkowy
			  Zbigniew Butrym – suka biłgorajska
Na płycie znajdują się autentyczne wykonania kolęd spisane  od najstarszych mieszkańców regionu lubelskiego z Archiwum Etnolingwistycznego  UMCS oraz nowe, folkowe aranżacje tych kolęd w wykonaniu dzieci i polskich  muzyków sceny folkowej, rockowej i jazzowej.  
			  
			

			  
			
Wyd.: Kapela Brodów, maj 2008. Nagrania zrealizowane w  studiu Polskiego Radia w Warszawie.
			  
			
Wykonawcy:
			  Anna Broda- śpiew, cymbały ,bęben
			  Witold Broda – skrzypce, lira korbowa, suka biłgorajska
			  Maciej Kaziński – fidel, gemshorn, suka biłgorajska, basy kaliskie
			  Jacek Mielcarek – klarnet
			  Adam Strug – śpiew, fisharmonia
Polskie pieśni Maryjne zebrane przez kapelę Brodów od  wiejskich śpiewaczek  oraz wyszukane w  zbiorach KUL. Przeplatane formami  instrumentalnymi, dawnymi polskimi   tańcami. Płyta ukazuje ogrom i piękno polskiej  pieśni religijnej poświęconej kultowi  maryjnemu.
			  
			

			  
			
Wyd.: Kapela Brodów, maj 2008. Nagrania zrealizowane w  studiu Polskiego Radia w Warszawie.
			  
			
Wykonawcy:
			  Anna Broda - śpiew, cymbały, bęben 
			  Witold Broda - skrzypce, lira korbowa, suka biłgorajska 
			  Maciej Kaziński - suka biłgorajska, basy kaliskie
			  Jacek Mielcarek - klarnet 
			  Adam Strug - śpiew 
Polskie tańce tradycyjne i pieśni ze zbiorów Grażyny  Dąbrowskiej, Oskara Kolberga, Polskiej Akademii Nauk i własnych.  Repertuar   grywany przez Kapelę Brodów na zabawach i weselach pochodzi m.in.  z Lubelszczyzny, Mazowsza, Kurpiów,  Rzeszowskiego. Pierwsza płyta  zespołu  poświęcona wyłącznie muzyce tanecznej.
			  
			

			  
			
Wyd.: Wolf, wrzesień 2008. Nagrania zrealizowano w studiu w  Starym Sączu.
			  
			
Wykonawcy: 
			  Piotr Krzywdziński – skrzypce prym I 
			  Tomasz Plechta – skrzypce prym II 
			  Kazimierz Talar – skrzypce prym III 
			  Mateusz Plechta – sekund altówka
			  Piotr Gromala – sekund skrzypce 
			  Marcin Pietrzak – akordeon 
			  Józef Biel – akordeon
			  Dominik Baziak – kontrabas 
Płyta zawiera 17 utworów ludowych z okolic Łącka, w  oryginalnych aranżacjach zespołu.
			  
			

			  
			
Wyd.: Kapela na Dobry Dzień, grudzień 2008. Nagrania  zrealizowane  w studiu Radia Gdańsk oraz  studiu Manek w Sanoku w 2008 roku. 
			  
			
Wykonawcy:
			  Aleksandra Sawczyszyn - śpiew,
			  Katarzyna "Ola" Maliniak - skrzypce, śpiew,
			  Tomasz Dybała - gitara akustyczna, mandolina,
			  Marek "Pegaz" Kobus - gitary, lira korbowa,
			  Maciej Kaczmarski - gitara basowa,
			  Piotr Andrunik - perkusja,
Repertuar inspirowany tradycyjną muzyką łemkowską, bojkowską  i polską, która jest dla muzyków punktem wyjścia przy pracy nad utworami. Aranżacje  to wypadkowa różnych stylów, można w nich odnaleźć elementy folku, bluesa,  jazzu i rocka
			  
			

			  
			
Wyd.: Box Music – Bogdan Tyc, EMI Music Poland, wrzesień  2008. Nagrania zrealizowano w Studio Paff – Włodka Kiniorskiego. 
			  
			
Wykonawcy: 
			  Włodzimierz Kiniorski – instrumenty 
			  Aneta Kępczyńska – Nyk- śpiew 
			  Kamila Kępczyńska - śpiew
			  Agnieszka Przygoda - śpiew
			  Julita Skrzyniarz - śpiew
			  Renata Przepióra - śpiew 
			  Aneta Maruszak - śpiew
			  Władysław Bąk - akordeon
			  Kolejna płyta multiinstrumentalisty Włodzimierza Kiniorskiego, który po  romansie z muzyką senegalską, jamajską i podhalańską postanowił zająć się  muzyką z rodzinnych stron. Tym razem do współpracy zaprosił Zespół Śpiewaczy  Bielinianki, który został założony w trosce o pielęgnowanie tradycji ludowych  oraz gwary świętokrzyskiej. Tytuł płyty jest trawestacją słowa ludowizna. Na  płycie znajduje się 18 ludowych utworów, którym nadano świeżości łącząc je z  elementami muzyki elektronicznej, jazzowej czy dźwiękami przywodzącymi na myśl Czarny  Ląd. Płyta przenosi nas więc w świat wielokulturowości, gdzie łączenie pozornie  odległych elementów jest czymś zupełnie naturalnym.
			  
  
  
			
Wyd.: Klezmafour, lipiec 2008. Nagranie zrealizowane  w Studiu WEM w Białymstoku.
			  
			
Wykonawcy:
			  Andrzej Czapliński – skrzypce
			  Wojciech Czapliński – klarnet
			  Rafał Grząka – akordeon
			  Gabriel Tomczuk -   kontrabas
			  Tomasz Waldowski – perkusja
Utwory inspirowane muzyką mniejszości żydowskiej i kulturą Bałkanów. Na płycie  znajdują się także kompozycje własne członków zespołu.
			  
			

			  
			
Wyd.: Polonia Records, maj 2008. Nagrania zrealizowano  RGstudiu Radia Gdańsk S.A. 
			  
			
Wykonawcy: 
			  Paweł Nowak – akordeon
			  Tomasz Siarkiewicz – skrzypce
			  Dariusz Gutomski – kontrabas 
Zespół prezentuje własną wizję znanych żydowskich,  bułgarskich i macedońskich tematów, które często stanowią tylko inspirację i  tło dla instrumentalnych improwizacji. Muzycy wykorzystują często nietypowe  techniki wykonawcze, dzięki czemu obok tradycyjnych dźwięków kontrabasu,  skrzypiec i akordeonu słychać szmery, gwizdy oraz efekty perkusyjne. 
			  
			

			  
			
Wyd.: Polskie Radio, czerwiec 2008. Nagrania zrealizowano w  Studiu-3 oraz Studiu Polskiego Radia im. Witolda Lutosławskiego w Warszawie 
			  
			
Wykonawcy: 
			  Emilia Sitarz – fortepian 
			  Bartłomiej Wąsik – fortepian 
			  Miłosz Pękala – instrumenty perkusyjne
			  Magdalena Kordylasińska – instrumenty perkusyjne 
"Folklove" to projekt muzyczny nawiązujący do  polskiej muzyki ludowej, stworzony przez zespół Kwadrofonik – laureata  Festiwalu Folkowego Polskiego Radia „Nowa Tradycja” 2006.
			  Osiem utworów, opartych na tematach i motywach wyjętych z pieśni oraz tańców  znalezionych wśród nagrań muzyki z polskiej wsi. 
			  
			

			  
			
Wyd.: Fundacja Gniazdo Piratów, styczeń 2008. Nagrania  zrealizowane w TR Studios w Warszawie .
			  
			
Wykonawcy:
			  Paweł Szymiczek - śpiew, gitary, banjo, dudy, flety
			  Mariusz Kuczewski - śpiew, gitara, concertina
			  Dariusz Goc - śpiew, gitara basowa
			  Juraj Gergely - perkusja
			  Krzysztof Kłos – Konga, roto tomy, bodhram
„Wykonujemy muzykę folkową o tematyce żeglarskiej. W naszych  utworach łączymy niebywałe piękno, a zarazem groźbę oceanu z tym, co  najprzyjemniejsze na lądzie z dala od trudów pracy. Czerpiemy swe źródła z  każdego gatunku muzyki świata. Nasze instrumentarium, oprócz głosów, to:  skrzypce, mandolina, banjo, concertina, flety, gitary, bas i instrumenty  perkusyjne”.
			  
			

			  
			
Wyd.: Kiton Art. Records, listopad 2008. Nagrania  zrealizowane  w Media Studio-Warszawa.
			  
			
Wykonawcy:
			  Jacek Ostaszewski – flety proste, śpiew
			  Radek Nowakowski – instrumenty perkusyjne
			  Wojciech Waglewski – gitary, śpiew 
			  Anna Sikorzak-Olek – harfa.
Z recenzji R. Sankowskiego ("Gazeta Wyborcza"):
  " (...) w tych nowych kompozycjach zespół pokazuje  także nieco inną twarz. To z jednej strony Osjan taki, jakiego znają fani od  dawna – nieprzewidywalny, zadziwiający muzycznymi skojarzeniami, z  oszałamiającą swobodą operujący kontrastami i zmianami dynamiki, zderzający ze  sobą ciszę i hałas, chaos i porządek. Chwilami kojący kontemplacyjnymi  brzmieniami, chwilami porywający lawiną improwizowanych dźwięków do jakiegoś  pierwotnego, transowego tańca. Ale to także Osjan, który w większości nowych  utworów koncentruje się przede wszystkim na kreowaniu bardzo konkretnych  nastrojów oraz budowaniu wyrazistych tematów muzycznych. Na płycie "Po  prostu Osjan" – jakkolwiek zaskakująco zabrzmi to dla niektórych  wielbicieli grupy – rządzą piękne, zapadające w pamięć melodie.
   
			

			  
			
Wyd.: Konador, grudzień 2008. Nagrania zrealizowane w Studiu  Polskiego Radia Rzeszów.
			  
			  Wykonwacy: 
			  Zespół pieśni i tańca Osławiany. 
			  Kapela: Natalia Biłas , Katarzyna Maliniak , Ksenia  Onyszkanycz , Jarosław Biłas , Dariusz Onyszkanycz , Juliusz Pałasiewicz 
			  Grupa wokalno - taneczna: Anna Bojczyk, Katarzyna Bończak, Maria Bończak, Oksana Długosz,  Anna Fal, Anna Gogola, Weronika Hołowaty, Anna Kurinka, Ewelina Kurinka, Joanna  Maszluch, Monika Mroczka, Marzena Onyszkanycz, Marta Rewak, Tatiana Żurat,  Mirosław Bojczyk, Mirosław Bończak, Mirosław Fal, Łukasz Gosztyła, Bogdan  Maszluch, Jarosław Maszluch  Jerzy  Mielnik, Mirosław Mielnik, Paweł Ostapienko, Piotr Pupczyk, Marek Szczypta, Jan  Żurat. 
„Niniejsza płyta jest muzyczną wędrówką, którą zespół  "Osławiany" rozpoczął przed wielu laty. Swój początek ma ona w  tradycjach Łemków i Bojków, a dalej prowadzi przez ukraińskie Karpaty by w  końcu dotrzeć do ziem Naddnieprzańskich. Proponowane przez nas pieśni oraz  tańce wypływają z chęci pokazania piękna i muzycznej różnorodności tych  regionów, a jednocześnie pewnej magii, która sprawia, że łączą się one poprzez  tę muzykę w jedną niepowtarzalną całość.”
			  
			

			  
			
Wyd.: Agencja Artystyczna Banana Art.PL, sierpień 2008.  Nagrania zrealizowano w PC Studio w Łaziskach Górnych. 
			  
			
Wykonawcy: 
			  Kasia Kaniowska – śpiew
			  Justyna Konieczna – skrzypce, śpiew
			  Justyna Machajska – śpiew
			  Mateusz Dyszkiewicz – akordeon guzikowy, śpiew
			  Krzysztof Kurek – didgeridoo, gitara klasyczna, akustyczna i  elektryczna
			  Tomasz Kaniowski – gitara klasyczna, śpiew
			  Jakub Jantos – cajon, tar, udu, talerze, kocioł, werbel,  przeszkadzajki 
Album „Szksipcze” to zbiór pieśni inspirowanych folklorem  łotewskim, kazachskim, gaelickim, polskim, australijskim i skandynawskim, dla  których wspólnym mianownikiem jest związek człowieka z wodą
			  
			

			  
			
Wyd.:  Percival, sierpień 2008. Nagrania zrealizowano w RedBaaron Studio. 
			  
			
Wykonawcy: 
			  Mikołaj Rybacki – lutnia długoszyjkowa, śpiew
			  Katarzyna Bromirska – lira bizantyjska, sopiłka, śpiew
			  Joanna Lacher – davul, śpiew
Druga płyta zespołu Percival – podprojektu Percival  Schuttenbach. Na płycie znajduje się 15 utworów inspirowanych m.in.: tradycją  podlaską, kurpiowską oraz białoruską i ukraińską. 
			  
			

			  
			
Wyd.: Amadeus, październik 2008. Nagrania zrealizowano w  Studiu Polskiego Radia S-4 w Warszawie.
			  
Wykonawcy: 
			  Jacek Grekow – akordeon, kaval, dudy
			  Jan Mlejnek – klarnet, tambura
			  Mateusz Bielski – kontrabas
			  Wojciech Bronakowski – instrumenty perkusyjne
			  Maciej Nerkowski – głos
			  Robert Siwak – daf
„Fryderykata” to muzyczny hołd złożony wielkiemu  kompozytorowi, a zarazem wyzwanie rzucone jego tradycyjnym interpretacjom.  Wśród dzieł Chopina przetworzonych w nowe kompozycje, na płycie także autorskie  utwory Jacka Grekowa. 
			  
			

			  
			
Wyd.: BananaArt.pl, sierpień 2008. Nagrania zrealizowano w  Alternative Studio Adama Romańskiego w Będzinie. 
			  
			
Wykonawcy: 
			  Jakub Owczarek – bodhram, śpiew
			  Dominika Płonka – flety, śpiew 
			  Elżbieta Król – skrzypce, śpiew
			  Adrian Poznachowski – gitara, śpiew
			  Marek Wikliński – koncertina, drumla, śpiew
			  Kamil Piotrowski – mandolina, gitara, śpiew
Na płycie znalazły się szanty (marynarskie pieśni pracy),  pieśni kubryku oraz tradycyjne, celtyckie tańce i melodie. 
			  
			

			  
			
Wyd.: Konador, czerwiec 2008.  Nagrania pochodzą z płyt wykonawców oraz  archiwum Julli Doszny.
			  
			
Wykonawcy:
			  Czremszyna, Julia Doszna i kapela Wereteno, Kapela  Drewutnia, Kyczera, Okmel, Orkiestra św. Mikołaja, Serencza, Werchowyna.
Płyta prezentuje różnych wykonawców z Polski grających muzykę łemkowską i pokazuje różnorodność interpretacji. Ma być przyczynkiem do zainteresowania poszczególnymi zespołami i ich płytami ale też muzyką i kulturą łemkowska.

			  
			
Wyd.: Austeria,  październik 2008.  Nagrania  zrealizowane w Studiu nagrań C. K. Dworek Białoprądnicki. 
			  
			
Wykonawcy:
			  Magda Brudzińska - śpiew i altówka
			  Oskar Gut - akordeon
			  Michał Siudyszewski - kontrabas elektryczny
			  Krzysztof Kossowski -   perkusja,
			  Piotr „Bzyk” Sokołowski - gitara elektryczna.
Na płycie zamieszczono 12 tradycyjnych utworów i pieśni  żydowskich śpiewanych w języku jidisz w aranżacjach zespołu. Wszystkie utwory  powstały przed 1930 rokiem. Mówią o miłości, codziennym życiu i zwyczajach  polskich Żydów. Tytuł płyty zainspirowany został tradycją  wieczornych   klezmerskich koncertów na ul. Szerokiej w Krakowie.
			  
			

			  
			
Wyd.: Que  Passa  & Malkolm Record, styczeń  2008. Nagrania zrealizowano w Studio Nieustraszeni Łowcy Dźwięków w  Krakowie.
			  
			
Wykonawcy:
			  Jarek Dzień – gitara akustyczna, gitara flamenco, śpiew
			  Marcin Hilarowicz – gitara akustyczna
			  Kuba Mietła – akordeon
			  Łukasz Adamczyk – gitara basowa
			  Mirek Hady – instrumenty perkusyjne, cajon
Zespół prezentuje   mieszankę muzyczną zakorzenioną  w  tradycji flamenco, World music, jazz, latin. Swój styl muzycy określają jako  flamenco fusion. fuzja bogatego harmonicznie flamenco, zrytmizowanej muzyki  latynoamerykańskiej, a wszystko podparte feeling'iem jazzowych improwizacji. 
			  
			

			  
			
Wyd.: Agora SA, maj 2008. Nagrania zrealizowane  w studiach RMF Kraków, Iguana Studio,  Brixton. 
			  
			
Wykonawcy:
			  Trebunie Tutki:
			  Krzysztof Trebunia-Tutka - skrzypce prym i sekund, fujara  bezotworowa, śpiew
			  Władysław Trebunia-Tutka - skrzypce prym i sekund, koza,  śpiew
			  Anna Trebunia-Wyrostek – basy podhalańskie, śpiew
			  Jan Trebunia-Tutka -   skrzypce sekund, altówka, śpiew
			  Twinkle Brothers: 
			  Norman Grant  - śpiew,  instrumenty perkusyjne, chórki
			  Dub Judah  - gitara  basowa
			  Jerry  Fulgence - gitara
			  Black  Steel  -   gitara
			  Derek  Fevrier  - mix, piano
			  Aron Shames  – organy
			  Barry Prince - perkusja
Nowy projekt połączonych formacji Trebunie-Tutki &  Twinkle Brothers, którzy po szesnastu latach, jakie upłynęły od pierwszego  spotkania w Białym Dunajcu, postanowili otworzyć kolejny rozdział muzycznej  przyjaźni.
			  W tym międzykulturowym dialogu każdy jest sobą. Polscy  Górale i jamajscy Rastamani chcą dziś wyśpiewać swoim językiem „Pieśni Chwały”  – pochwałę radości życia, miłości, prawdy, tradycji i wiary. Ponad uprzedzeniami  i podziałami, z optymistycznym przesłaniem gorących rytmów jamajskich i  krzepiącej góralskiej nuty.
			  
			

			  
			
Wyd.: MTJ, wrzesień 2008. Nagrania zrealizowano w Warszawie. 
			  
			
Wykonawcy: 
			  Maria Pomianowska – śpiew, padudla (fidel płocka), suka  biłgorajska
			  Roozbeh Asadian – śpiew, kemancze
			  Małgorzata Szarlik – skrzypce żłobione 
			  Marta Maślanka – cymbały
			  Bartłomiej Pałyga – śpiew alikwotowy, bas
Polskie pieśni na cztery pory roku, autentyczne teksty i  tradycyjne melodie polskie w opracowaniu na unikalne instrumenty ludowe polskie  oraz perskie kemancze, perski śpiew i śpiew alikwotowy z Syberii. 
			  
			

			  
			
Wyd. : Karrot Kommando, 2008. Nagrania zrealizowano  w Kings Tone Studio oraz Studio Sound’s  Hunters w Łodzi.
			  
			
Wykonawcy:
			  Robert Jaworski – lira korbowa, Fidel renesansowa, altówka,  lutnia, drumla, wokal
			  Iza Byra – wokal, szekere
			  Robert Wasilewski – gitara basowa, gitara elektryczna,  lutnia, wokal
			  Anucha Piotrowska – wokal, djembe
			  Maciej Łabudzki -   baraban, czynel, djembe, perkusjonalia
„Nowa Ex-Tradycja“ to nowe spojrzenie na tradycje, które,  wydawałoby się, już kompletnie zanikły. To spojrzenie na tradycję  przedchrześcijańską z dużym dystansem i z niebanalnym przymrużeniem oka.
			  Odważna próba wyeksponowania mrocznych aspektów ludowej  tradycji i nadania folkowym melodiom ciężaru niemalże metalowego. 
