Reżyserzy dźwięku
Ewa Guziołek-Tubelewicz jest absolwentką Wydziału Reżyserii Dźwięku warszawskiej Akademii Muzycznej - dyplom w 1982. Od 1983 pracuje w Polskim Radiu - w Studio Eksperymentalnym, specjalizując się w realizacji muzyki elektronicznej
i komputerowej. Przez rok - od września 1990 roku - współpracowała z radiową orkiestrą jazzową Andrzeja Trzaskowskiego, a w latach 1984-1989 była asystentką na Wydziale Reżyserii Dźwięku swojej macierzystej uczelni. Wiele realizowanych przez nią utworów zostało nagrodzonych na międzynarodowych konkursach, m.in. Triple Concerto Ryszarda Szeremety otrzymało II nagrodę na Ear 95 International Electroacostic Competition w Budapeszcie oraz Nagrodę PTMW- ISCM
w 1987 w Seulu, projekt audiowizualny Wariacje na temat Mondriana Jarosława Kapuścińskiego został nagrodzony na Internatonal Forum I Festival of New Images w Locarno - Monte Verita Prize oraz Unesco Prix De La Recherche w 1991, Per Foramen Acus Transire Jamesa Harleya wyróżniono II nagrodą
na IRINO Competition w Tokio (1988), Greya na taśmę Barbary Zawadzkiej uzyskała II nagrodę na Ars Electronica w Linzu w 1988 oraz na SIMCA Trybuna Kompozytorów, Electronic Music Nostrum Oslo, Epifora Pawła Mykietyna zdobyła I nagrodę w kategorii kompozytorów do lat 30 i nominację do nagrody głównej na Trybunie Muzyki Elektroakustycznej w Amsterdamie w 1996, Tierra Caliente Włodzimierza Kotońskiego otrzymała Nagrodę Magisterium na Concours International w Bourges w 1998, a ostatnio kompozycja Jacka Grudnia Ad Naan na wiolonczelę i komputer otrzymała rekomendację Międzynarodowej Trybuny Kompozytorów (Paryż, 2003). Ewa Guziołek-Tubelewicz
ma w swoim dorobku liczne nagrania muzyki filmowej (m.in. do filmów fabularnych: Chopin - Pragnienie miłości w reż. Jerzego Antczaka, Dwa księżyce, Dzień wielkiej ryby, Kawalerskie życie na obczyźnie i Horror w Wesołych Bagniskach w reż. Andrzeja Barańskiego, Daleko od siebie w reż. Feliksa Falka, do filmów dokumentalnych: Powstańcze radio Trzosa-Rastawieckiego, Drzewa tworzą wiatr - M. Malca, Głos ludu
i Fotografia jest sztuką trudną Andrzeja Barańskiego) oraz nagrania dla Teatru TVP (m.in. Moja córeczka Andrzeja Barańskiego). Nagrywa również płyty, zawierające różne gatunki muzyki. Zrealizowała m.in. nagranie Out of nowhere Jimmiego Tenora (gwiazdy muzyki techno) - 1999, liczne płyty z muzyką folkową, czy wreszcie z muzyką klasyczną, m.in. Koncert fortepianowy Wojciecha Kilara - z Peterem Jablonskim w partii solowej (nominacja do "Fryderyka" w 1999), a ostatnio uczestniczyła w nagraniu Credo Krzysztofa Pendereckiego i III Symfonii Henryka Mikołaja Góreckiego - nagrania te ukażą się wkrótce jako SACD
i na DVD-video.
Poza nagraniami muzycznymi Ewa Guziołek-Tubelewicz specjalizuje się w rekonstrukcji starych nagrań. Jej dziełem są m.in. wydane przez Polskie Radio: płyta Poezja śpiewana Bułata Okudżawy, z serii "Wielcy polscy artyści", płyta Andrzej Hiolski (nominacja do Fryderyka w 2000), z serii "Kompozytorzy polscy" - Piotr Perkowski oraz wydane przez PowerBros płyty z muzyką Krzysztofa Komedy. Kolejną dziedziną działalności Ewy Guziołek jest mastering. Przygotowała m.in. prezentowane na stoisku polskim podczas MIDEM 2004 w Cannes, a wydane przez Polskie Radio m.in. płyty, z serii "Dyrygenci polscy" - Stanisław Skrowaczewski, Jan Krenz, Antoni Wit, Jerzy Maksymiuk, kilka płyt z serii Muzyka źródeł, album Wandy Warskiej z poezją Stanisława Wyspiańskiego do muzyki Wojciecha Kilara, Zygmunta Koniecznego, Krzysztofa Pendereckiego, Zbigniewa Preisnera, Andrzeja Kurylewicza i Henryka Mikołaja Góreckiego.
W 1987 projekt Sources na taśmę i światła autorstwa Barbary Zawadzkiej, Bogusława Wicika i Ewy Guziołek-Tubelewicz otrzymał I nagrodę na Internationales Komponisten Seminar "Music et Architecture" w Boswil w Szwajcarii.
Brała udział w licznych festiwalach, reżyserując projekcję dźwięku na koncertach muzyki współczesnej, m.in. "Warszawska Jesień" w latach 1983-2003, "Inventione" w Berlinie Zachodnim (1985), Wratislavia Cantans (1991), WRO 96.